به نام عشق زیبایی و سلامت

عوارض بیماری در امیرعلی

1394/7/14 16:16
نویسنده : یک مادر
344 بازدید
اشتراک گذاری

توی قسمت قبل در مورد عوارض بیماری مننگوسل در بچه های مبتلا صبحبت کردم و اینکه تقریبا برای این بچه ها این عوارض گریز ناپذیر است.

امیرعلی درست بعداز عملی که روش انجام شد از طرف دکتر جراحش به یک پزشک متخصص اورولوژیست به نام خانم دکتر پریسا سعیدی ارجاع شد تا مورد آزمایشهای بعدی قرار بگیرد. الحق و الانصاف خانم دکتر سعیدی هم مانند خانم دکتر ذبیحیان با لطافت و دقت زیاد مسائل بچه ها رو رسیدگی می کنند

پس از کشیدن بخیه های امیرعلی و گذشت یک مدت آزمایش های تکمیلی برای بررسی وضعیت ادرار امیرعلی شروع شد که شامل نوارمثانه، سونوگرافی و رادیولوژی و... می شد. از اون زمان یعنی حدود 5 ماهگی امیرعلی مشخص شد که امیرعلی نیاز به مصرف یک قرص برای بهترشدن کارکرد مثانه و یک قرص یا شربت خشک کننده برای جلوگیری از عفونت ادراری دارد و پس از اون هم قرار شد من و همسرم نحوه سوندگذاری در خانه را یاد بگیریم تا هر سه ساعت امیرعلی سوندگذاری بشه تا مثانه کاملا تخلیه بشه و احتمال آلودگی ادرار و مثانه کاهش پیدا کند. از آن زمان تا کنون که 3 سال می گذرد این روند ادامه داشته و فقط به علت سوندگذاری مرتب و اینکه امیرعلی خوشبختانه برگشت ادرار به کلیه نداشت مصرف خشک کننده ها بعد از دوسال حذف شد.

عارضه دیگری که در این مدت امیرعلی با آن درگیر بود حس نداشتن کف پا تا انگشتان در پا چپ بوده که این باعث می شود همیشه از کفش های طبی سنگین استفاده کند و در سال 10 تا 20 جلسه فیزیوتراپی روی پاهاش انجام بشود.

یبوست هم که در یک سال و نیم گذشته گریبانگیر امیرعلی بوده و هراز گاهی مجبور به استفاده از داروهای ملین و یا شیاف می شویم تا مشکلاتش برطرف شود.

البته نکته خوب در مورد امیرعلی حاد نبودن عوارض در اونه مثلا برگشت ادرار نداره، هیدروسفالی دچار نشد خداروشکر در نتیجه نیاز به شانت گذاری نداشت و عواقبش دامنگیرش نشد. عفونت های ادراری درموردش کم هست.

خداروشکر می کنم که با تمام همه این مشکلات و بیماری امیرعلی که باعث می شه ما در ماه به طور متوسط یک تا دوبار بیشتر از بچه های معمولی به پزشک مراجعه کنیم و هزینه سوند و پوشک و سایر موارد درمانی گاه زیاد می شود ولی امیرعلی پسری زیبا ، باهوش ، صبور و قدرشناس هست.

امیرعلی با اینکه فقط 3 و نیم از سنش می گذرد ولی همیشه قدردانی رو زبانی و یا عملی انجام می دهد و با هوشش هرازگاهی من و پدر و خانواده رو شگفت زده می کند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)